ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

سیاسی فرهنگی اجتماعی

ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

سیاسی فرهنگی اجتماعی

گزارش یک سفر معنوی


در ظرف 45 روز گذشته دو بار سفر معنوی مشهد مقدس و زیارت بارگاه نورانی مضجع شریف ثامن الحجج حضرت اباالحسن علی ابن موسی الرضا نصیبم شد.


بار اول در 19 آبان همین سال در یک دوره و کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی که در مرکز فرهنگی فدک مشهد مقدس تشکیل شد حضور پیدا کردم و علاوه بر استفاده های معنوی آن سفر موفق شدم عنوان وبلاگ نویس برتر کشوری را بدست بیاورم. سفر واقعا مفید و با ارزشی بود.

در سفر دومی که با عنایات خاصه دوستان در ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی قم ترتیب یافته بود موفق شدم در حدفاصل روزهای 6 تا 11 دی سال جاری ( یعنی هفته گذشته ) در هفتمین نشست سراسری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی در شهر مقدس مشهد حضور پیدا کردم.

در این سفر معنوی از محضر اساتید بزرگواری چون جناب استاد آقا و حضرت حجه الاسلامی والمسلمین حاج آقا طائب و حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا دعائی و دیگر بزرگواران بهره ها بردم و در زیر قبه مضجع شریف آقا امام رضا و در دارالحجه آن حضرت بارها با اشک چشمانم صورت غبار گرفته ام را شستشو دادم.

در هنگام عزیمت به مشهد مقدس ( همین سفر اخیر) با وساطت جناب آقای طاهر رسمی عتیق که مسئولیت امور زیربنائی و ابنیه راه آهن آذربایجان بعهده ایشان است از نظر امکانات رفاهی قطار (رعد) اصلا رضایتی نداشتم .نه از بابت سیستم گرمایش نه از بابت سیستم خدمات رفاهی و پذیرائی و نه هیچ چیز دیگر.اما همسفری با یکی از مسلمانان شیعه کشور آذربایجان ( بعنوان اولین کشور شیعه جهان) که بهمراه دو تن از فرزندانش برای مراجعه به پزشک به ایران سفر کرده و از فرصت بدست آمده جهت زیارت مشهد مقدس عازم بود برایم خاطره ای جالب بود.

او ( بدلیل مسائل امنیتی از ذکر نام ایشان پرهیز میکنم ) بر خلاف خیلی از ایرانیهائی که بعضا عنوان مسلمانی و اصلاح طلبی و حتی روشنفکری را یدک میکشند خیلی راحت میگفت که جمهوری اسلامی ایران  قدرت مسلمانان را در دنیای اسلام افزایش داد و بر عزت و وقار آنان افزود. او میگفت در یکی از شهرهای اطراف باکو دارای دو باب سوپر مارکت بوده و در آن مغازه ها از فروش مشروبات الکلی خودداری میکند و در آخر سال مالی خودش دفتر حساب و کتاب سایرین را که اقدام به پرداخت نسیه هایشان نمیکنند محو کرده و از بین میبرد.

جالب اینکه در مقابل سوال و یا اعتراض من که چرا در قبال بدهکاران اقدام به شکایت نمیکند ؟ با حالتی عصبی گفت : من شکایت بدهکاران مسلمان را به یهودیها ببرم؟ ( خیلی برایم جالب بود) یا در قبال اینکه آیا وقتی ما فارسی صحبت میکنیم شما متوجه گفته های ما میشوید ؟ با لحنی کاملا حق به جانب بمن گفت : ما خودمان زبان داریم.

در مقابل این سوال که چرا در این سفر فرزندانت را به ایران آورده ای اما از حضور همسرت ممانعت کرده ای؟ با افتخار گفت: تو نماز نمیخواند. به او گفته ام اگر نماز بخواند او را هم به مشهد مقدس و هم به کربلای معلا خواهم برد.

از عملکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل آذربایجان و ارمنستان بویژه در مسدله قره باغ شکایت میکرد. البته من در بعضی موارد با مواضع ایشان موافق نبودم اما کاملا متوجه بودم که تبلیغات رسانه ای دشمنان دین و قرآن در اعمال و رفتار او بعضا تاثیرات منفی بجای گذاشته است.

میگفت شما قدر این نظام اسلامی را نمیدانید و برای درک واقعیت نظام اسلامی ایران باید از ایران خارج شوید و بعد از شناخت هویت واقعی آن به ایران برگردید.

سوال: آیا ما و بعبارتی صحیح تر همه مردم این شکور ( یعنی ایران ) اینگونه فکر میکنند؟ شما چی ؟

در برگشت از سفر مشهد مقدس با دوست بسیار عزیزی از شهر مشهد آشنا شدم که انشاء الله با ادامه دوستی و رفاقتمان این دوستی عمیق تر و معنوی تر خواهد بود.

ایشان جناب آقای علیرضا کاظمی که برای یک کار علمی به اردبیل عازم بودند.

در این مدت کم مصاحبت با ایشان دریافتم که برای انتخاب یک دوست و رفیق ارزش رفاقت و دوستی را داشته و میتوان به مصاحبت ایشان افتخار کرد.

اینها را نوشتم تا بگویم کم نیستند افراد و جوانهائی که در این پهنه گیتی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وفادارند هرچند هستند افراد و جوانانی که دائما به بلغور کردن سموم منتشره از صدای آمریکا و بی بی سی و ... مشغولند.

علی قدسی شهر قهرمان پرور تبریز

عزت زیاد

یک چالش جدی با مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران


چند ساعت پیش صدای آمریکا برنامه ای ( پخش مجدد ) در خصوص کشته شدن 26 شهروند آمریکائی توسط سلاحهای گرم و عمدتا در مدارسی نظیر Sandy hook پخش میکرد.عمده مطالب پخش شده در آن برنامه پیرامون ارزش گذاری داشتن و حمل سلاح گرم در ایالتهای مختلف آمریکا دور میزد و اینکه داشتن سلاح در ایالات متحده آمریکا نه یک امتیاز بلکه یک حق از حقوق شهروندی است. حتی میهمان برنامه در تبیین مفاهیم امتیاز و حق گفت که داشتن گواهینامه رانندگی نه یک حق بلکه امتیاز است اما داشتن سلاح از نوع امتیاز نیست بلکه حق هر شهروند آمریکائی است.
من با صحت و سقم استدلالات مجری تلویزیون آمریکا و میهمان برنامه شان ندارم اما یک سوال از کسانی که آمال و آرزوهایشان آمریکاست و وقتی نام آمریکا را بر زبان میرانند از لب و لوچه شان آب میریزد دارم و آن اینکه اگر به فرض محال در نظام جمهوری اسلامی ایران دو یا سه نفر دست به خود کشی بزنند یا در یک نظام دسته جمعی در یک روستائی که به سبک عشیره و قبیله ای اداره میشود یا همین اتفاقی که در آمریکا افتاد سه یا چهار نفر در مدت کوتاهی مثلا دو هفته ای با تیراندازی به شهروندان ایرانی مثلا 10 نفر را بضرب گلوله میکشتند آن نظر غرب زدگان لب و لوچه ای ایرانی یا تحلیل گران سخیف آمریکائی از وقوع این اتفاقات در ایران چه بود؟میگفتند که داشتن سلاح و دفاع از خود جزء حقوق همه شهروندان ایرانی است ؟ یا میگفتند اگر در کشوری که از وضع فلاکت بار و وضع بد اقتصادی و عدم داشتن امنیت جانی و چه و چه و چه (البته من این مطالب را تائید نمیکنم بلکه تحلیل احتمالی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را برمیشمارم ) باشد اینگونه اتفاقات طبیعی است. مردم در اعتراض به وضع بد معیشتی و برای سیر کردن شکم فرزندان خودشان و یا گاهی سخیفانه تر جهت احقاق حق و حقوق خود دست به اسلحه برده اند و این نظام دیر یا زود فرو می پاشد.لیکن من با گفتن این مطالب و ذکر این آرزوی کور دشمنان در 34 سال گذشته اعلام میکنم:
اولا در طول 34 سال گذشته این آرزو از زبان ورشکستگان سیاسی و دشمنان جانی این آب و خاک بارها و بارها اعلام شده و از همان هفته اول پیروزی انقلاب اسلامی آرزوی شکست نظام روحانیت ( و بزعم آنها رژیم ملایان ) بارها و بارها اعلام شده است . ( خیلی دلم برایشان میسوزد).دوما از بیش از 14 قرن یعنی از زمانی که مولا علی علیه السلام از حقوق حقه خود مبنی بر خلافت منع شد ( اینکه میگویم خلافت منظورم این است که حق امامت حضرتش را کسی نتوانسته است تصاحب کند ) لب مطلب مخالفین این بود که علی (ع) فردی مومن است اما سیاست مدار نیست . ( اسم این نظریه بعدا توسط نسلهای بعدی ابن ملجم مرادی جدائی دین از سیاست و سکولاریسم و یا بعبارتی عیسی به دین خود و موسی به دین خود و در بعضی از متون دیگر قبض و بسط شریعت و حتی صراطهای مستقیم گذاشتند ) او فقط میتواند به عبادت بپردازد اما نمیتواند کشور ( اسلامی ) را اداره کند اما امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری عملا بر این نظریه دشمن ساخته در طول 15 قرن خط بطلان کشیدند و نشان دادند که روحانیت و علماء اسلامی نه تنها میتوانند کشور را اداره کنند بلکه خوب هم میتوانند اداره بکنند .
دلیل ما چیست؟رسیدن به فن آوریهائی که عمدتا در اختیار و سیطره کشورهای غربی و پیشرفته دیگر نظیر ژاپن و چین و روسیه و ... بود و به هیچ وجه در اختیار کشورهای جهان سومی قرار داده نمیشد مثل فرن آوری های هسته ای - نانو تکنولوژی - سلولهای بنیادی - ساخت و شکار پهبادهای فوق سری - پیشرفتهای علمی زیاد در علم پزشکی و ... همه و همه نشان از موفقیت نظام ولائی در اداره و رفع معضلات عدیده ای که عمدتا از سوی بدخواهان و مخالفان و دشمنان این کشور طراحی و اجرا شده اند .و این موفقیتها نشانگر افول و ضایع شدن نظریه دشمنان در طول 15 قرن گذشته بوده است.
پس طبیعی است که برای زمین زدن این کشور خودشان را به آب و آتش بزنند و آسمان و ریسمان را بهم ببافند و بیان کنند که در ایران از پیشرفت و موفقیت و پیروزی و .... خبری نیست.یادتان نیست که آمریکا به ایران اسلامی تجاوز نظامی کرد؟ چه غلطی توانست بکند؟یادتان نیست در استانهای مختلف کشوربا سلاح تجزیه طلبی به جنگ این نظام اسلامی آمدند ؟  چه غلطی توانستند بکنند ؟یادتان نیست صدام حسین با آ« یال و کوپال با 12 لشکر زرهی و پیاده در قالب سه سپاه بزرگ به ایران اسلامی حمله کرد ؟ چه غلطی توانست بکند؟
یادتان نیست آمریکا در آخرجنگ به دفاع از صدام حسین پرداخت و هواپیمای مسافربری ما را با 329 مسافر هدف قرار داد ؟ چه غلطی توانست بکند ؟ ما شهید دادیم شکست که نخوردیم ؟!
یادتان نیست 8 سال با فریب اصلاحات و با سردمداری موسوی خوئینی ها و خاتمی و ... هر آنچه جین شارپ طراح و مجری انقلابهای مخملی گرجستان و اکراین و .... برای اربابان اصلاحات تلقین و تبیین میکرد اجرا میکردند ؟ بعد از 8 سال چه غلطی کردند؟
یادتان نیست وقتی اکثریت ( نصف باضافه یک ) رای دهندگان کشور به آقای احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور رای دادند میرحسین موسوی و شیخ پیر و فرتوتی مثل مهدی کروبی چماق تقلب در انتخابات را بلند کردند و در شهرهای بزرگی چون تهران و تبریز آشوب بپا کردند و حتی در مواقعی خواستند تا حسینیه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه ) مرکز فرماندهی و ولایت بر امور مسلمین هم یورش ببرند و به پایگاه بسیج و مساجد حمله کردند و پرچم عاشورائی اباعبدالله علیه السلام را
مورد هتک و اهانت قرار دادند؟ واقعا چه غلطی توانستند بکنند ؟یادتان نیست ؟ که هست دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران متشکل از کشورهای اروپائی و در راس آنها آمریکای جهانخواربا تحریم های بیشتر اقتصادی قیمت ارز و سکه و دلار و ... را دستکاری کردند به زعم اینکه با فشار اقتصادی و معیشتی به قشرها و طبقات پائین جامعه
آنها را رو در روی نظام اسلامی قرار دهند و مطالبات اجتماعی را بالا ببرند ؟ چه غلطی توانستند بکنند ؟
یادتان نیست که آن پیر سفر کرده در آغازین ماههای سال 58 بعد از سقوط هواپیماهای آمریکائی در صحرای طبس با قلبی مطمئن و امیدوار فرمود که : آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و جوانان ما مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .؟ یادتان هست که ؟ یادتان نیست ؟ ایرادی ندارد یادتان نباشه !! ولی آیا توانست غلطی بکند ؟
باور کنید و یقین میدانید که آمریکا و خودتان هیچ غلطی نمیتوانید بکنید .
خودتان را به آب و آسیاب نزنید .
تریدون لتطفئوا نور الله بافوائکم .
( میخواهید نور خدا را با دهانهایتان خاموش بکنید ) ولی نمیتوانید بکنید . نمیتوانید .
میتوانید؟ نمیتوانید که ؟
همین.