ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

سیاسی فرهنگی اجتماعی

ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

سیاسی فرهنگی اجتماعی

گروهی که از خارج دستور می گرفت آتش‌بیار معرکه بود

آیت‌الله مکارم در دیدار شورای مرکزی حزب موتلفه:
گروهی که از خارج دستور می گرفت آتش‌بیار معرکه بود

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار دبیر کل اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: یک گروه در انتخابات از خارج دستور گرفته و آتش بیار معرکه بودند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار شورای مرکزی این حزب با اشاره به اینکه سه گروه درانتخابات اخیر مطرح بودند، اظهار داشت: یک گروه در انتخابات که اکثریت بودن بیش از 24 میلیون رای آوردند یک گروه هم 13میلیون رای آوردند یک گروه هم گروهی مخرب بودند از خارج دستور می گرفتند و آتش بیار معرکه بودند و کارهای بدی کردند ما باید حساب آنها را از هم جدا کنیم.
وی افزود: ما می‌گوییم گروهی که از غرب دستور می‌گرفتند شناسایی و مطرود شوند اما بین دو گروه دیگر التیام ایجاد کنیم ما نمی‌توانیم بگوییم همه مغرض بودند و همانطور که رهبر عزیز انقلاب فرمودند اینها مطابق سلیقه‌شان عمل کردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به توانایی‌های انقلاب با بیان اینکه خارجی‌ها به تدریج داشتند مایوس می‌شدند اما حوادث انتخابات آنها را از یاس خارج کرد، تصریح کرد: ما نباید یاس دشمنان را تبدیل به امید کنیم باید تلاش کنیم که یکپارچه شویم آنهایی که در اعتقاد به جمهوری اسلامی، رهبری، ‌نظام ومردم مشترک هستند دور هم جمع شوند و وحدت ایجاد کنند و آن گروه فاسد و مفسد را طرد نمایند.
وی با تاکید بر اینکه ادبیات گفتگو را باید تغییر دهیم، گفت: این سبب می‌شود مشکلات حل شود و از شما انتظار داریم روی مسائل کار کنید باید آرامتر و با محبت‌تر کار کنید تا اوضاع آرام شود، ‌نامهربانی‌ها و سوء ظن‌ها و بدبینی‌ها از بین برود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود سه نکته مهم را یادآور شد و افزود: باید واقعیت‌ها را باور و برای آن راه حل پیدا کنیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین گفت:‌ نقد دوستانه در محیط ما کم است بیشتر یا مدح است یا تخریب یک گروه باید این وسط نقد هدفدار و دوستانه داشته باشند.
وی در ادامه تاکید کرد: خیلی چیزها باید اصلاح شود نقد مقدمه هر اصلاحی است هیچ کس معصوم نیست جز انبیاء و اولیای الهی ما باید حتما در مورد لغزش‌هایی که وجود دارد نقد منطقی داشته باشیم، مردم درباره مسائل و مشکلات اقتصادی حرف دارند اگر چیزی نگوییم درست نیست.
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: ما دردها را خوب تحلیل می‌کنیم اما به درمان که می‌رسیم کوتاه می‌آییم گاهی برخی میگویند ما مایوس هستیم این یاس بدترین عیب است هر مشکلی قابل حل است وبن بست در زندگی وجود ندارد.
این مرجع تقلید ادامه داد: دشمنان با ما اعلام جنگ کردند جنگ صلیبی دوم را آغاز کردند ما چه باید بکنیم راهی جز اتحاد کشورهای اسلامی نداریم در بیرون و داخل یک توفان علیه ما راه انداخته‌اند، ما باید در مورد همه اینها تدبیر داشته باشیم.
وی با اشاره به ویژگی‌های حزب موتلفه اسلامی و امتیازات این حزب گفت:‌ ظاهر و باطن موتلفه اسلامی یکی است این برای ما ارزشمند است، شما یک تشکل سنتی و در عین حال روشنفکر و آگاه به زمان هستید جمع این دو کار آسانی نیست برخی که سنتی فکر می‌کنند گاهی گرایش به جمود پیدا می‌کنند و برخی هم که به فاز روشنفکری می‌روند به دامن لیبرالیسم می‌افتند اما شما نشان دادید از این دو آفت مصون هستید هم مسلمان رساله‌ای،‌هم انقلابی روشن و آگاه به زمان هستید.
همچنین در این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی کشور و فعالیت‌های حزب گفت: ما اکنون مواجه با یک هجمه سنگین از سوی اروپا و آمریکا علیه ارکان نظام به ویژه رهبری و ولایت فقیه هستیم، دشمن با راه‌اندازی یک جنگ صلیبی اسلام را هدف قرار داده است.
وی افزود: ما فوری‌ترین وظیفه را دفاع از کیان اسلامی و نظام و حمایت از ولی فقیه می‌دانیم.

بازهم دوستان آقای خاتمی حال کنند!!

تاکنون هیچ ‌یک از هئیت‌های سیاسی، حزبی و رسانه‌‌ای اصلاح‌طلب که از زمان آزادی سعید حجاریان، تئوریسین این جریان، با وی دیدار کرده‌اند، خبر جدیدی از خانه او خارج نکرده‌اند.

حجاریان که در جریان آشوب‌های پس از انتخابات بازداشت شده بود، در دادگاه، مصاحبه‌ با رسانه‌‌ها و به ویژه در میزگردهایی که در رسانه ملی پخش شد، به افشای موضوعاتی پرداخت که نارضایتی و سپس اعتراض جریان اصلاح‌طلب را به همراه داشت.

این جریان مدعی بود که سخنان حجاریان تحت فشار و شکنجه بیان شده است اما این فعال سیاسی ادعای همفکران خود را رد کرد و بر "ارادی بودن" گفته‌هایش تاکید کرد.

او آخرین میزگرد تلویزیونی‌اش با ابراز تاثر از فجایع پس از انتخابات و آسیب‌هایی که در آن روزها به جان، مال و معیشت مردم وارد شد، مواضع جدیدش را همانند "وقایع بعد از 22 خرداد" فراموشی نشدنی دانست.

با این حال سران اصلاح‌طلب، بر ادعاهای خود تاکید کردند و پذیرش این گفته حجاریان را به ثبات مواضع او پس از آزادیش منوط دانستند.

بر این اساس بود که بلافاصله پس از آزادی تئوریسین اصلاحات، موج گفت‌و‌گو و دیدارهای حزبی و رسانه‌‌ای با او به راه افتاد و منزل حجاریان به محفل "رایزنی‌های سیاسی" تبدیل شد.

به واسطه این رفت‌آمدهای مختلف، برخی منابع خبری اعلام کردند که حجاریان در این دیدارها تحت "فشار سیاسی" احزاب و سران اصلاح‌طلب قرار گرفته تا شاید مواضع اخیرش را به نفع جریان اصلاحات تغییر دهد.

با این وجود دیدارها همچنان ادامه یافت. در آخرین دیداری هم که با حجاریان صورت گرفته و خبر آن به رسانه‌ها راه یافته، محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات به منزل او رفته است.

اما به روال چند روز اخیر، گزارش‌هایی که پس از این دیدار در رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر شده، حاکی از بی‌نتیجه بودن آن دارد.

در این باره، روزنامه اصلاح‌طلب "اعتماد" در مطلبی با عنوان "گزارش روزهای زندان به رئیس جمهور اصلاحات"، به نگارش گزارشی درباره دیدار خاتمی با حجاریان پرداخته اما هیچ جمله‌ای که حاکی از تایید ادعاهای اصلاح‌طلبان درباره "تحت فشار" بودن اعترافات باشد، از زبان حجاریان نقل نشده است.

حتی بوسه خاتمی بر صورت مشاور ارشدش و آنچه "شوخی‌های سید با سعید" عنوان شده هم، نتوانسته حجاریان را از مواضعش برگرداند.

پیش از این نیز، عبدالله نوری، جمعی از روزنامه نگاران اصلاح‌طلب و همچنین اعضای شاخه جوانان حزب مشارکت از منزل سعید حجاریان دست خالی بازگشته بودند.

بر این پایه، فعالان سیاسی می‌گویند، رایزنی‌های اصلاح‌طلبان که تاکنون در همراه کردن حجاریان راه به جایی نبرده، نه تنها نشان از "صحت اعترافات" تئوریسین اصلاحات دارد که در بیانی واضح‌تر، "تکذیب ادعاها"ی سران اصلاح‌طلب است.

http://96.0.54.242/tab/pics2/200910071801294758.jpg

http://96.0.54.242/tab/pics2/200910071801293099.jpg

http://96.0.54.242/tab/pics2/200910071801293916.jpg