ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

سیاسی فرهنگی اجتماعی

ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

سیاسی فرهنگی اجتماعی

کلک رئیس جمهور کاپشن پوش

17 مهر هم آمد، اما خبری از پرداخت یارانه نیست

17 مهر هم آمد، اما خبری از پرداخت یارانه نیست

در شرایطی که 17 مهر ماه از راه رسیده است اما همچنان خبری از واریز یارانه نقدی مرحله بیستم نیست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قانون هدفمندی یارانه ها در شرایطی اواخر آذر ماه سال 89 اجرا شد که قرار بود یارانه نقدی در هفته دوم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود، اما چند ماه است که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مبلغ یارانه را در نیمه دوم ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

چند ماهی است که مردم به گرفتن یارانه نقدی خود در نیمه روزهای نخست نیمه دوم ماه عادت کرده اند و این در شرایطی است هر چند ماه یکبار تاخیرهای دولت در پرداخت یارانه نقدی بیشتر می شود.

یارانه نقدی تا مرداد ماه طبق روال و با در نظر گرفتن تاخیرهای سازمان هدفمندی یارانه ها، بامداد هفدهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شد اما دولت یارانه نقدی مرحله نوزدهم را با تاخیری بیشتر یعنی در تاریخ 20 شهریور ماه واریز کرد.

هم اکنون هفدهمین روز مهر ماه سال 91 نیز فرا رسیده است و همچنان خبری از واریز یارانه نقدی مرحله بیستم نیست و این احتمال وجود دارد که دولت همچون ماه گذشته یارانه نقدی را در تاریخ 20 مهر ماه واریز کند.

حدود یکسال و 9 ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد و این در شرایطی است که تنها فاز نخست این قانون اجرا شده است  و روز گذشته نمایندگان مجلس در صحن علنی به یک فوریت طرح توقف اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها رای دادند.

غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این رابطه با بیان این که هم اکنون شرایط به شکلی نیست که مرحله دوم یارانه ها انجام شود چرا که در شرایط رشد تورم هستیم و این قانون باید در شرایطی اجرا شود که در تورم روند نزولی داشته باشد، گفته بود لازمه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ثبات اقتصادی و آرامش میان مردم است و بر همین اساس هم اکنون زمان مناسبی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیست. هم اکنون برای ما بسیار سخت است که مرحله دوم را متوقف کنیم ولی چاره ای نیست و منتظر شرایط مسائد هستیم و امیدواریم مجلس و دولت با توافق در زمان مناسب قانون هدفمندی را اجرا کنند.

اما با توجه به این که در هفته های اخیر نوسان بازار ارز بر بازارهای مختلف تاثیر گذاشته و شاهد افزایش قیمت کالاهای مختلف هستیم، بسیاری از مردم این روزها منتظر هستند تا دولت هرچه سریع تر یارانه نقدی مرحله بیستم را به حساب ها واریز کند و مردم بتوانند بخش کوچکی از هزینه های خود را تامین کنند.