تمام شهرهای ایران اسلامی از صبح روز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور مردم و مسوولان، یکپارچه فریاد "مرگ بر اسرائیل" بود و اثری از فتنهگرانی که سال گذشته با شعارهای دشمنپسند خود تا مدتها برای رسانههای ضدایرانی خوراک تبلیغاتی فراهم کرده بودند، در میان سیل خروشان ملت دیده نشد.
گزارش خبرنگاران ما از سطح شهر تهران که سال گذشته مرکز تجمع فتنهگران روزهخواری که شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" سر میدادند، حاکی است که امسال ملت یکپارچه علیه صهیونیستها شعار دادند.
دکتر محمود احمدینژاد رئیسجمهور که سخنران ویژه راهپیمایی روز قدس نیز بود از ساعت اولیه به جمع راهپیمایان روزهدار تهران پیوست. رئیس قوه قضائیه نیز در جمع راهپیمایان حضور یافت. رئیس مجلس شورای اسلامی بهعنوان سخنران ویژه در جمع راهپیمایان شهر مقدس قم حاضر شد.
همچنین در حالی که اثری از اخلالکنندگان در نظم عمومی در مراسم با شکوه روز قدس امسال نبود، سران فتنه بهویژه کروبی که پیش از این بهطور مکرر برای حضورش در راهپیمایی خط و نشان کشیده بود، جرأت نکردند در جمع روزهداران ضد صهیونیست تهران حاضر شوند.
تأکید بر اتحاد ملت ایران حول آرمانهای انقلاب اسلامی، بینتیجه بودن مذاکرات سازش در واشنگتن، جرأت نداشتن و نبود امکان حمله به ایران برای رژیم صهیونیستی، شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی جزو محورهای اصلی سخنان مقامات شرکت کننده در این راهپیمایی بود.
حضور گسترده مردم و نمایش برگ دیگری از افول کامل جریان فتنه، سریال غافلگیریهای رسانههای بیگانه و انتظار بیهوده آنان را که از 9 دی و 22 بهمن 88 آغاز شد، تکمیل کرد، به طوری که شبکه تلویزیونی العربیة وابسته به دولت سعودی که سال قبل گزارش لحظه به لحظه از ناآرامیها در تهران میداد، اشاره کوتاهی به مراسم روز قدس امسال و سخنرانی رئیسجمهوری اسلامی ایران کرد و ترجیح داد بیشتر بر روی اتفاقات شب گذشته مقابل منزل کروبی تمرکز کند.
همچنین سایت بیبیسی فارسی نیز هیچ خبری در مورد راهپیمایی عظیم روز قدس ایران منتشر نکرد و این سایت نیز به حوادث پنجشنبه شب و بامداد جمعه مقابل خانه کروبی پرداخت.
بعد از شهادت حضرت علی(ع) معاویه سران یاران امام را خواست تا به عبارتی ببیند چند مرده حلاجند! اگرچه در ظاهر گفتند که امیر المومنین معاویه! شما را امان داده است و مشتاق دیدار شماست.
از جمله اینان؛ حجر بود و عمرو بن حمق، عدی بن حاتم، ابوطفیل عامربن واثله، هانی، صعصعه، خالد بن معمر، جاریه بن قدامه، شریک حارثی، ضراره بن ضراره.
هرکدام در صحبت با معاویه، قیامت کردند. حق گفتند و ناحق شنیدند. صحبت های هانی شنیدنی است، همان هانیِ داستان ِکربلا.
معاویه گفت: ای هانی، تویی که به علی بن ابی طالب گرایش داری و در جنگ صفین در رکاب علی با مسلمانان جنگیده ای؟
هانی گفت: ای معاویه! تو را با شرافت بلند و مقام والا چکار؟ شما مردم بی سروپایی بودید که چون دانه در منقار عرب از روی زمین برچیده می شدید. تا آن که محمد (اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم) مبعوث شد و همه بندگان در همه سرزمین ها تسلیم او شدند( و شما هم ناخواه مسلمان شدید).
اما اینکه بر تو ای پسر هند شوریدهام هرگز از آن پشیمان و عذرخواه نیستم و اگر تو را در آن روزِ جنگ می دیدم نیزه ام را در پهلویت فرو می بردم.
به خدا سوگند از روزی که تو را دشمن داشته ایم، هرگز میل دوستی تو نداشته ایم و هنوز شمشیرهایی را که با آن ها به جنگ تو آمدیم نفروخته ایم.
پی نوشت:
1- هانی دو تا جمله مهم گفته است، یکی این که، شما ناخواه مسلمان شدید این یعنی که پایه یِ اسلامِ مسلمان مهم است، برای ثابت قدم ماندن، برای این که مثل هانی پشیمان و عذر خواه نباشد از فعل گذشته. و دیگر این که، هنوز شمشیرهایمان را نفروخته ایم. یعنی باید همیشه منتظر بود آن هم فعالانه.
2- در تعریف علی(ع) در دایره المعارف آمریکانا نوشته است: ..... علی در ژانویه 661 توسط فردی که در پی انتقام جویی شخصی بود، کشته شد. ... دو برداشت می توان کرد از این مساله. یا آن ها هم نمیتوانند قبول کنند علی را یک مسلمان به نام دین کشته باشد. یا آن که نمیخواهند به دین بچسبانندش که نسل بعد بگوید آن چه اسلامی بود که امامش را کشت و تشکیک شود در اعتقادات عده ای. که البته شق دوم بیشتر با عقل جور در می آید. اصلا این حرف آدم را یاد سریال امام علی می اندازد. یاد قطام ... اسلام ها فرق دارد دیگر. باید ببینی اسلامِ درست کدام است. علی را به اسم اسلام کشتند، معاویه به اسم اسلام حکومت کرد و حسین را هم به اسم اسلام سر بریدند. کدام اسلام؟ مسئله این است.
ــ ارسطو : طبیعت مرغ اینست که از خیابان رد شود .
ــ موسی : و آنگاه پروردگار ازآسمان به زمین آمد و به مرغ گفت به آن سوی خیابان برو و مرغ چنین کرد و پروردگارخشنود همی گشت .
ــ مارکس : مرغ باید از خیابان رد میشد . این از نظر تاریخی اجتناب ناپذیر بود.
ــ خاتمی : چون میخواست با مرغهای آن طرف خیابان گفتگو بکند.
ــ نیچه : چرا که نه؟
ــ فروید : اصولاً مشغول شدن ذهن شما با این سؤال نشان میدهد که به نوعی عدم اطمینان جنسی دچار هستید . آیا دربچگی شصت خود را میمکیدید؟
ــ داروین : طبیعت مرغ را برای این توانمندی ردشدن از خیابان انتخاب کرده است.
ــ همینگوی : برای مردن . در زیرباران.
ــ اینشتین : رابطه ی مرغ و خیابان نسبی است .
ــ سیمون دوبوار : مرغ نماد زن وهویت پایمال شده اوست . رد شدن از خیابان در واقع کوشش بیهوده ی او در فرار از سنتها و ارزشهای مردسالارانه را نشان میدهد
ــ پاپ اعظم : باید بدانیم که هرروز میلیونها مرغ در مرغدانی می مانند و از خیابان رد نمیشوند . توجه ما باید به آنها معطوف باشد . چرا همیشه فقط باید درباره مرغی صحبت کنیم که از خیابان رد میشود؟
ــ صادق هدایت : از دست آدمها به آن سوی خیابان فرار کرده بود غافل از اینکه آن طرف هم مثل همین طرف است، بلکه بدتر
ــ شیرین عبادی : نباید گمان کرد که رد شدن مرغ از خیابان به خاطر اسلام بوده است . در تمام دنیا پذیرفته شده که اسلام کسی را فراری نمیدهد
ــ روانشناس : آیا هر کدام از ما در درون خود یک مرغ نیست که میخواهد از خیابان رد شود؟
ــ نیل آرمسترانگ : یک قدم کوچک برای مرغ، و یک قدم بزرگ برای مرغها
ــ حافظ : عیب مرغان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت، که گناه دگران برتو نخواهند نوشت
ــ بیل کلینتون : من هرگز با مرغ تنها نبودم
ــ ناصرالدینشاه : یک حالتی به ما دست داد و ما فرمودیم ازخیابان رد شود. آن پدرسوخته هم رد شد
ــ سهراب سپهری : مرغ را در قدمهای خود بفهمیم، و از درخت کنار خیابان، شادمانه سیب بچینیم
ــ طرفدار داستانهای علمی تخیلی: این مرغ نبود که ازخیابان رد شد . مرغ خیابان وتمام جهان هستی را به عقب راند
ــ اریش فون دنیکن : مثل هر باردیگر که صحبت موجودات فضاییست، جهان دانش واقعیات را کتمان میکند . مگر آنتن های روی سر مرغ را ندیدید؟
ــ سعدی : حکایت آن مرغ مناسب حال تواست که شنیدم که درآن سوی خیابان و در راه بیابان و در مشایعت مردی آسیابان بود وی را گفتم : از چه رو تعجیل کنی؟
گفت : ندانم و اگر دانم نگویم و اگر گویم انکار کنی
ــ رنه دکارت: از کجا میدانید که مرغ وجود دارد؟ یا خیابان؟
ــ لات محل : به گور پدرش میخنده هیشکی نمبتونه تو محل ما ازخیابون رد بشه
ــ بودا : با این پرسش طبیعت مرغانه ی خود را نفی میکنی
ــ پدرخوانده : جای دوری نمیتواند برود
ــ فروغ فرخزاد:آه آه از خیابانهای کودکی من، هیچ مرغی رد نشد
ــ ماکیاولی : مهم اینست که مرغ از خیابان رد شد . دلیلش هیچ اهمیتی ندارد . رسیدن به هدف، هرنوع انگیزه را توجیه میکند
ــ پاریس هیلتون : خوب لابد اونور خیابون یه بوتیک باحال دیده بوده .
ــ احمدی نژاد : خیابان و فناوری رد شدن از خیابان که کشورمان از آن برخوردار است حاصل رشد علمی جوانان ایران و حق ملت ایران است . ما به رد شدن از خیابان ادامه خواهیم داد . موج معنویت و بیداری در دنیای اسلام، به امید خدا به زودی مرغان صهیونیست را از صحنه روزگار حذف خواهد کرد
ــ فردوسی پور : چه میـــــــــکــنه این مرغه ؟......
و در نهایت علم : به دنبال دانه هایی بود که دیروز آن طرف خیابان از آنها خورده بود.